امروز:   اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
آخرین نوشته ها

حضور ۲۱ زن بالای ۶۰ سال در میان زندانیان سیاسی

در میان ۶۹ زن زندانی سیاسی ـ عقیدتی اوین، ۲۱ زن بالای ۶۰ سال سن متحمل حبس هستند. حضور این زنان در صف مخالفانی که حاضر به پرداخت سنگین‌ترین هزینه‌ها هستند، نشان از به‌پاخواستن عموم زنان برای تحقق دموکراسی، آزادی و برابری و همچنین شدت عصیان جامعه علیه تبعیض، ستم و سلطه دارد… ادامه مطلب »

ادامه اعتصاب غذای زندانیان در پانزدهمین هفته‌ کارزار « سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

به اعدام‌ها از جمله اعدام انور خضری، نسبت به اعدام قریب‌الوقوع زندانی سیاسی عقیدتی خسرو بشارت که در زندان قزلحصار جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌است، هشدار داده و خواهان همبستگی جهت توقف این حکم شده‌اند…./ ادامه مطلب »

تقریبا نیمی از پناهندگان المپیک، ایرانی هستند

ایران در بازی‌های المپیک پاریس کاروان بسیار کوچکی خواهد داشت و شانس مدال طلای چندان زیادی هم برای این کاروان تصور نمی‌شود. تیم پناهندگان قرار است در المپیک پاریس با حضور ۳۶ ورزشکار به میدان برود. نکته جالب و در‌عین‌حال نگران‌کننده برای ورزش ایران این است که تقریبا نیمی از اعضای این تیم را ۱۴ ایرانی‌ تشکیل می‌دهند!! ادامه مطلب »

ارتش اسرائیل کنترل گذرگاه حیاتی رفح را به دست گرفت

مقام‌های مرزی غزه می‌گویند اسرائیل با بستن گذرگاه مرزی رفح، ساکنان نوار غزه را به مرگ محکوم کرده است. اسرائیل طرح آتش‌بس پیشنهادی را که حماس با آن موافقت کرده رد کرده است. درحالی‌که چشم‌انداز آتش‌بس در پیش بود، ارتش اسرائیل پس از یک شب حملات هوایی، به سمت جنوب غزه پیش رفت و بامداد امروز سه‌شنبه ۷ مه اعلام کرد کنترل گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه و مصر را به دست گرفته است… ادامه مطلب »

سودجویی و تشدید استثمار به‌وسیلهٔ تحمیلِ “حجاب اجباری”

در هفته‌های اخیر یورش به‌دختران و زنان کشور شدت یافته‌ است. مقاومت زنان شجاع در برابر سرکوب رژیم و تحمیل “حجاب اجباری” موجب تحسین افکار عمومی ایران و جهان بوده‌ است. وضعیت زنان شاغل به‌ویژه زنان کارگر به‌دلیل سیاست‌های زن‌ستیزانه، سودجویانه، و تفرقه افکنانه بسیار وخیم‌تر از وضعیت مردان هم‌طبقه‌شان گزارش می‌شود… ادامه مطلب »

گزارش ماهانه هه‌نگاو از نقض حقوق زنان در ایران، آوریل ۲۰۲۴

جمهوری اسلامی به شکل سازماندهی شده‌ای همواره از ابتدای ظهورش تلاش کرده است که عرصه ظهور فعالیت اجتماعی، سیاسی و حقوق بشری را برای زنان تا جای ممکن تنگ کند. در جریان جنبش انقلابی «زن زندگی آزادی» فشارها برای فعالان زن ابعاد شدید‌تری به خود گرفت. جکومت در سیاست‌های جداسازی جنسی و جنسیتی تا آنجایی پیش رفته که به گونه‌ای «آپارتاید جنسیتی» در ایران برقرار کرده… ادامه مطلب »

تماشاگران زن و سیاست‌های جنسیتی

ماجرای حضور زنان در ورزشگاه‌ها از مصادیق روشن بحران و مسئله‌سازی خودساخته است که تلقی مشکل داشتن عده‌ای با هر نوع حضور اجتماعی و خارج از خانه زنان را تقویت می‌کند… ادامه مطلب »

عطش دیکتاتوری به‌خون‌ریزی‌ سیرایی ندارد؛ خطر اجرای حکم اعدام خسرو بشارت پس از انجام آخرین ملاقات

خسرو بشارت زندانی عقیدتی کُرد اهل مهاباد که از ۲۳ سالگی در زندان به‌سر می‌برد، برای آخرین ملاقات با خانواده‌اش روز گذشته در زندان قزل‌حصار کرج به مدت ۲۰ دقیقه دیدار داشت. خطر اعدام وی بسیار جدی است. مادر خسرو بشارت ۵ سال پیش به جاوید رحمان نامه‌ای سراسر درد نوشته و از او کمک خواسته بود… ادامه مطلب »

پیش‌بینی درست از پروژه ممنوعیت ورود زنان به استادیوم از اراک به تبریز و حالا قائمشهر!

زندگی در ایران و همزیستی با سیستم موجود و کمی بالا رفتن سن باعث می‌شود خیلی از مسائل به راحتی قابل بررسی و پیش‌بینی باشند. این مورد هم فرقی با بقیه موارد ندارد…./ ادامه مطلب »

پهنه سبز، پهنه حفاظت و دست‌اندازی به آن محکوم است

بیانیه انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز در خصوص ضرورت حفاظت از میراث طبیعی، تاریخی شهر تهران 
پس از کژرفتاری‌هایی که در خصوص باغ گیاه‌شناسی و پیش‌تر از آن، در تخریب باغات ارزشمند تهران و پارک دانشجو(که حریم بلافصل بنای تاریخی تئاتر شهر است) رخ داد، اینک به پارک لاله که از نسل نخستین بوستان‌های منطقه‌ای پایتخت محسوب می‌شود، رسیده است…./ ادامه مطلب »

خطا از مردان،‌ تنبیه برای زنان

کامبیز نوروزی : در ورزشگاه‌ها مردان توهین می‌کنند ولی زنان تنبیه می‌شوند. از حساب زنان بذل و بخشش می‌کنند و حقوق زنان به فراموشی می‌رود.  (نماینده مجلس:اجرای طرح اصلاح قانون مهریه ۳۵ هزار زندانی را آزاد می‌کند!).   این همه که قانونی‌ترین و حلالترین و شرعی‌ترین حق زنان، یعنی مهریه را بذل و بخشش می‌کنید، چه تعداد زن حقشان ضایع می‌شود و مجبور می‌شوند در تنگدستی و تیرگی روزگار بگذرانند؟ برایتان مهم است؟…./ ادامه مطلب »

زنان راه خود را می‌روند


اکنون بار دیگر با بازگشت گشت‌های ارشاد در قالب طرح نور تقابل با زنان شدیدتر شد اما زنان فارغ از افزایش سخت‌گیری‌ها راه خود را ادامه می‌دهند و هرگز به عقب باز نخواهند گشت. همان‌گونه که طی این سال‌ها در برابر زندگی دستوری ایدئولوژیک مقاومت کردند و تحولات عمیق اجتماعی و فرهنگی را رقم زدند…./ ادامه مطلب »

محمود مهرابی زندانی سیاسی، به اعدام محکوم شد

محمود مهرابی، زندانی سیاسی در زندان دستگرد اصفهان، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد. محمود مهرابی، سی و پنج ساله، شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود…../ ادامه مطلب »

مردها فحاشی می‌کنند، زن‌ها را محروم می‌کنند!

سوءاستفاده از فحاشی هوادار سپاهان؛ پرسپولیس- نساجی بدون حضور زنان
پروژه‌ای عجیب برای ممنوع کردن دوباره ورود زنان به استادیوم در حال شکل‌گیری است…فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هنوز به ممنوعیت مجدد ورود زنان به دست‌کم سه ورزشگاه فوتبال در ایران، واکنشی نشان نداده است. …، ادامه مطلب »

شماری از وکلای دادگستری خواستار پیگرد قضایی کاظم صدیقی شدند

طبق گزارش‌ها، جمعی از وکلای دادگستری با ارسال نامه‌ای به دادستان ویژه روحانیت خواستار پیگرد قضایی کاظم صدیقی شده‌اند. آنها می‌گویند که صدیقی و سایر افراد دخیل در ماجرای موسوم به “باغ ازگل” باید مورد تعقیب قرار بگیرند…/ ادامه مطلب »

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی